BETINGELSER

Sist oppdatert: 2019-03-04

For å handle på skinsnorge.no må du være 18 år gammel. Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger fra personer som har oppgitt feil personopplysninger og / eller har betalingsanmerkninger. Fakta og prisinformasjon er gitt med forbehold om skrivefeil og ukorrekter tekniske spesifikasjoner etc. Alle priser er inkludert moms.

1. Leveringstid

Leveringstid er vanligvis 2-3 dager fra bestillingsdatoen. Ved forsinkelse av leveransen vil du bli varslet via e-post. Ved leveringsforsinkelse har du rett til å kansellere kjøpet. Kontakt kundeservice. Vi reserverer oss for evt utsolgt produkt og eventuelle prisfeil. Hvis en vare ikke blir hentet ut vil 150 vil bli belastet.

2. Bekreftelse

Når vi mottar bestillingen, sender vi deg en e-postbekreftelse med informasjon om bestillingen din så snart som mulig. Det er bra hvis du lagrer denne e-posten («takk for bestillingen din») for å ha i bakhånd om du trenger den i kontakt med kundeservicekontakt.

3. Betalingsmåter

Betaling med kort skjer i henhold til gjeldende regler for online betaling i Norge. Vi bruker iZettles kortbetalingsløsning. Vi aksepterer følgende kort: Visa, MasterCard og American Express.

4. Frakt

Alle leveranser med en ordreverdi på mer enn 500 kr er gratis, ellers blir 49 kr belastet. Dine varer vil bli sendt med Bring, og du vil hente pakken fra ditt nærmeste Bring-utleveringssted. Du vil bli varslet via e-post når pakken kommer.

5. Transportskader

Hvis varene er skadet eller tapt under transporten, er skinsnorge.no betalingsansvarlig. Informer kundeservice raskest mulig, og innen rimelighetens tid om du ble forhindret til å gi beskjd da varen ble levert. Hvis vi får tilbake pakker som ikke er innløst fra Schenkers agent, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for alle kostnader som oppstår i forbindelse med en slik retur, fra SEK 150.

6. Angrefrist

Som kunde hos skinsnorge.no har du rett til å kansellere et kjøp innen 14 dager fra dagen du mottok varene, eller en betydelig del av det. Angrerettsfristen gjelder imidlertid ikke når forseglingen er brutt. Angreretten gjelder bare hvis varene i hovedsak er i uendret tilstand. Hvis du vil returnere et kjøp, anbefaler vi at du kontakter kundeservice senest 14 dager fra mottak av produktet. Du vil motta instruksjon om hvordan du går videre fra kundeservice. For å kunne håndtere saken raskere, ber vi deg om å oppgi bestillingsnummeret og navnene på produktene du vil returnere. Produktet skal pakkes godt, helst i originalemballasje med tilhørende innvendig emballasje, og sammen med tilbehør vil transportskader på grunn av utilstrekkelig emballasje bli belastet kunden. Ikke plasser adressetiketter direkte på produktets emballasje, men legg originalemballasjen i en annen kartong. Vi ønsker at du skal oppgi årsaken til retur og returnere varene sammen med leveringsnotatet (eller en kopi av leveringsnotatet). Dette fremskynder tilbakebetalingen av bestillingen din. Du må betale for returforsendelsen selv, med mindre annet er oppgitt i disse kjøps- og leveringsbetingelsene. Returen får ikke gjøres som en kontant utbetaling eller oppkrav. Lagre returkvitteringen din - vær oppmerksom på at du er ansvarlig for returforsendelsel Skinsnorge.no påtar seg intet ansvar for transportskader som følge av dårlig emballasje ved retur.

7. Ved feil i leveringen

7.1 Leveringsfeil, dersom du får ødelagt eller feil levert vare, bør du kontakte kundeservice raskest mulig og innen rimelighetens tid hvis du ikke fikk sett over varen ved utlevering.Vi mottar en feilrapport og sender tilbake instrukser for retur. Ved salg til en forbruker (privatperson) i henhold til forbrukerloven må Skinsnorge.no rette opp feilen eller gi en erstatning dersom det kan gjøres uten urimelig bekostning eller ulempe for Skinsnorge.no. Videre har skinsnorge.no alltid rett til å rette feilen på egen regning, f.eks. ved reparasjon, eller bytte til et feilfritt produkt.

7.2 Feil under garantiperioden Vi garanterer at varene du bestilte er fri for produksjonsfeil i ett år, garantien gjelder fra datoen produktet ble hentet fra agenten eller levert. Garantien gjelder ikke for feil som oppstår under eller etter din egen forandring av produktets funksjon og utseende. Det gjelder heller ikke for eksterne effekter på produktet, for eksempel tapp skade, fuktighet eller normal slitasje.

7.3 Reklamasjon, Informasjon om mangler/feil i varen må sendes innen rimelighetens tid fra du som kunde oppdager den eller burde ha oppdaget feilen. Garantien for et produkt opphører under alle omstendigheter etter 1 år, det er bare opprinnelseskunden som har mulighet til å klage til skinsnorge.no.

7.4 Garantiperiode Vi gir alltid ett års garanti på varene som er i vårt sortiment.